Prezentul articol face referire la tematica și bibliografia de avut în vedere pentru susținerea probelor teoretice în vederea admiterii la Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza București. Subiectele vizeaza testatea pentru intrarea la Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative specializarea „Drept”, Facultatea de Poliţie, Facultatea de Poliţie de Frontieră, Facultatea de Jandarmi, forma de învăţământ cu frecvenţă, cu frecvenţă redusă şi învăţământ la distanţă.
Disclaimer: Momentan bibliografia este actualizată la nivelul anului 2023. Desigur, an de an, tematica s-a menținut, însă vom reveni cu informația la zi, pentru programa de admitere la Academia de Poliție 2024 în momentul în care va fi disponibilă fie pe site-ul MAI fie pe site-ul Academiei.
Tematică și Bibliografie Admitere Academia de Poliție Istoria Românilor
Subiectele vor fi elaborate conform tematicilor şi nu vizează conţinutul unui manual anume. |
Pentru a vă asigura pregătirea temeinică rețineți că mnualul şcolar reprezintă doar unul dintre suporturile didactice utilizate de profesori şi de elevi care ajută la parcurgerea programei şcolare, prin însuşirea de cunoştinţe şi formarea de competenţe. După cum veți remarca în bibliografie se regăsesc multiple manuale și surse. Pentru notă maximă este indicat să urmăriți cât mai îndeaproape recomadările tematice, studiind inclusiv note de subsol și informațiile extra de pe marginile textului principal. |
Istoria Românilor
A. POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE
1. Romanitatea românilor în viziunea istoricilor.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 6-11.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 8-11.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 4-13.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 14-16.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 4-9.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 12-16.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 16-23.
B. OAMENII, SOCIETATEA SI LUMEA IDEILOR
1. Secolul XX – între democraţie şi totalitarism. Ideologii şi practici politice în România şi în Europa.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007,p. 56-59.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, EdituraNiculescu, 2007, p. 45-51.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 100-109.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 57-59; 61-63.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 40-47.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 52-55.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a,Editura Corvin, 2007, p. 70-73.
2. Constituţiile din România.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 62-67.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 55-57.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 121-129.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 65-67.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 50-55.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 61-64.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 76-79.
C. STATUL SI POLITICA
1. Autonomii locale şi instituţii centrale în spaţiul românesc (secolele IXX-VIII).
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 74-83.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 63-66.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 142-152.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 74-76.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 60-63.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 70-73.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 84-95.
2. Statul român modern: de la proiect politic la realizarea României Mari (secolele XVIII-XX).
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 84-89.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 67-71.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 153-164.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 74-91.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 64-70.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 74-83.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 96-123.
3. România postbelică. Stalinism, naţional-comunism şi disidenţă anticomunistă. Construcţia democraţiei postdecembriste.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 100-107.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 79-85.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 176-187.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 99-103.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 78-87.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 96-102.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 134-145.
D. RELAŢIILE INTERNAŢIONALE
1. Spaţiul românesc între diplomaţie şi conflict în Evul Mediu şi la începuturile modernităţii.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 110-117.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 89-94.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 195-227.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 109-114.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 88-93.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 106-114.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 148-153.
2. România şi concertul european: de la „criza orientală” la marile alianţe ale secolului XX.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 118-125.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 95-99.
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 228-232.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica, Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura – Gimnasium, 2007, p. 116-126.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 94-99.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 115-118.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 154-165.
3. România în perioada „Războiului rece”.
- – Zoe Petre (coordonator), Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 130-135.
- – Magda Stan, Cristian Vornicu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Niculescu, 2007, p. 103
- – Valentin Băluţoiu, Maria Grecu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Didactică şi pedagogică, R.A., 2007, p. 251-261.
- – Ioan Scurtu, Florentina Dondorici, Vasile Ionescu, Elena Emilia Lica,Octavian Osanu, Emil Poamă, Relu Stoica, Istorie. Manual pentru clasa aXII-a, Editura Gimnasium, 2007, p. 129-131.
- – Alexandru Barnea (coordonator), Vasile Aurel Manea, Eugen Palade, Bogdan Teodorescu, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corint, 2007, p. 102-107.
- – Ioan Scurtu, Constantin Dincă, Nicolae Cristea, Marian Curculescu, Aurel Constantin Soare, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Economică Preuniversitaria, 2007, p. 123-126.
- – Felicia Adăscăliţei, Liviu Lazăr, Istorie. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Corvin, 2007, p. 168-171.
Limba Română Tematică Admitere Academia de Poliție
PROGRAMA DE EXAMEN
Elemente de structură a limbii
1. Lexicul
- – Vocabularul fundamental şi masa vocabularului
- – Cuvântul. Sensul cuvintelor în context. Tipuri de sens (de bază, secundar, figurat) şi rolul contextului în realizarea fiecăruia. Dubletele etimologice. Cuvinte polisemantice.
- – Mijloace interne de îmbogăţire a vocabularului. Derivarea. Compunerea. Schimbarea valorii gramaticale (conversiunea). Familia lexicală.
- – Mijloace externe de îmbogăţire a vocabularului. Împrumuturile lexicale (vechi şi noi).
- – Neologismele. Pronunţarea corectă a neologismelor. Greşeli de pronunţie. Sinonime. Antonime. Omonime. Paronime. Cuvinte Polisemantice
- – Pleonasmul. Tautologia.
- – Regionalisme. Arhaisme.
- – Unităţi frazeologice (locuţiuni, expresii)
2. Noţiuni de fonetică
- – Vocale. Consoane. Semivocale. Diftongul. Triftongul. Hiatul.
- – Silaba. Despărţirea cuvintelor în silabe.
- – Accentul; accentuarea corectă în limba română.
3. Morfosintaxa
- – Părţile de vorbire flexibile. Clasificare/fel (verb, substantiv, articol, pronume, numeral, adjectiv). Locuţiunile. Categorii morfologice (diateză, conjugare, mod, timp, persoană, număr, gen, caz, grad de comparaţie). Funcţii sintactice. Părţile de vorbire neflexibile. Clasificare/fel (adverb, prepoziţie, conjuncţie, interjecţie). Locuţiunile. Funcţii sintactice (adverb, interjecţie).
4. Noţiuni de sintaxă; sintaxa propoziţiei şi a frazei
- – Relaţii sintactice. Mijloace de realizare a relaţiilor sintactice în propoziţie şi în frază.
- – Fraza. Propoziţia principală şi cea secundară/subordonată. Elemente de relaţie în frază. Propoziţia regentă şi cea subordonată. Elementul regent. Cuvintele si contrucţiile incidente. Anacolutul.
- – Propoziţia şi părţile de propoziţie. Tipuri de propoziţii şi de părţi de propoziţie. Contragerea și expansiunea. Subiectul şi propoziţia subiectivă. Predicatul şi propoziţia subordonată predicativă. Atributul şi propoziţia subordonată atributivă. Complementul direct si propoziţia subordonată completivă directă. Complementul indirect si propoziţia subordonată completivă indirectă. Complementele circumstanţiale de loc, de timp, de mod (actualizare), de cauză, de scop. Propoziţiile circumstanţiale de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop. Propoziţiile condiţionale, concesive, consecutive.
- – Acordul gramatical; acordul prin atracţie, acordul logic.
Bibliografie:
- – Programa și manualele de Limba română pentru clasele V-VIII, aprobate de către M.Ed., între anii 2009-2017 (an în care absolvenții de liceu ai promoției 2021 au promovat clasa a VIII-a)
- – DOOM 2, Editura ”Univers Enciclopedic Gold”, Bucureşti, 2010 (ediţia a II-a revizuită şi adăugită)
- – Dicţionarul Explicativ al Limbii Române, ediţia a III-a, Editura Univers Enciclopedic Gold, Bucureşti, 2016
- – Marele dicţionar de neologisme, Florin Marcu, Ediția a X-a, Editura Saeculum, 2016
Subiecte Bibliografie Limba Engleză
I. MORFOLOGIE
- – SUBSTANTIVUL: număr, caz; substantive cu prepoziţii obligatorii; substantive colective
- – ARTICOLUL: hotărât, nehotărât, zero; cazuri de omisiune
- – ADJECTIVUL: tipuri, grade de comparaţie; comparaţia intensivă; adjective cu prepoziţii obligatorii
- – PRONUMELE: personal, reflexiv, reciproc, posesiv, demonstrativ, relativ, nehotărât
- – NUMERALUL: cardinal, ordinal, multiplicativ
- – VERBUL: modurile şi timpurile diatezei active; diateza pasivă; verbele cauzative (have, get); construcţii cu subjonctivul; verbe modale, modalitatea; construcţii cu infinitivul şi cu participiul; verbe cu prepoziţii obligatorii; “phrasal verbs” .
- – ADVERBUL : tipuri; locuţiuni; ordinea adverbelor de loc, mod şi timp în propoziţie; folosirea adverbelor în poziţie accentuată la începutul propoziţiei; grade de comparaţie.
- – CUVINTE DE LEGATURĂ: prepoziţii, conjuncţii, locuţiuni.
II. SINTAXA
PROPOZIŢIA ŞI FRAZA
- – Ordinea cuvintelor în propoziţii
- – Acordul
- – Propoziţii declarative, interogative, exclamative, imperative; tag-questions (întrebări disjunctive)
- – Propoziţii subordonate
- – Propoziţia condiţională (I, II, III); construcţii condiţionale mixte Propoziţia temporală
- – Concordanţa timpurilor
- – Vorbire directă şi indirectă
- Inversiunea
- – Construcţii emfatice
- – Construcţii cu “it” şi “there”
III. ELEMENTE DE VOCABULAR
- – Colocaţii, sinonime, antonime, omonime, paronime
- – Polisemie; familii de cuvinte
- – Cuvinte şi expresii idiomatice
Tematica Limba Franceză
Substantivul
- – gen, număr (inclusiv cazuri particulare)
- – exprimarea cazurilor
Articolul
- – articolul hotărât şi nehotărât
- – articolul partitiv (forme, înlocuirea articolului partitiv cu prepoziţia « de »)
Adjectivul calificativ şi pronominal
- – acordul adjectivului calificativ, gradele de comparaţie
- – adjective pronominale (posesive, demonstrative, nehotărâte)
Numeralul
- – numeralul cardinal şi ordinal
Pronumele
- – pronumele personal subiect
- – pronumele personal complement direct şi indirect (locul lor în fraza asertivă, interogativă şi imperativă)
- – pronumele reflexive, posesive, demonstrative, relative, interogative, nehotărâte, pronumele “en” şi “y”
Verbul
- – moduri (indicativ, imperativ, condiţional, subjonctiv, infinitiv, gerunziu, participiu)
- – timpuri (simple şi compuse), folosirea lor
- – forme verbale perifrastice
- – acordul participiului trecut
- – construcţii impersonale
- – diateza activă, reflexivă şi pasivă
- – discurs direct şi indirect
Adverbul
- – tipuri (de mod, cantitate, timp, loc, afirmaţie, negaţie)
- – grade de comparaţie
Prepoziţii şi conjuncţii
- – prepoziţii şi conjuncţii (locuţiuni prepoziţionale şi conjuncţionale) cu mare frecvenţă în comunicare / folosirea lor
- – conjuncţia « si » de interogaţie indirectă
Elemente de sintaxă
- – concordanţa timpurilor la indicativ
- – concordanţa timpurilor la subjonctiv
- – “si” condiţional / “si” dubitativ
- – folosirea subjonctivului în propoziţia completivă şi relativă
- – exprimarea cauzei, scopului, consecinţei, condiţiei, concesiei
Tipuri de fraze
- – fraza asertivă (afirmativă şi negativă), fraza interogativă (directă şi indirectă), fraza imperativă, impersonală, emfatică (principalele procedee ale emfazei)
Lexic
- – cuvinte şi expresii
- – sinonime, antonime, omonime, familii de cuvinte, cuvinte polisemantice
Tematica Limba Spaniola
Gramatică
Articolul
- – hotărât şi nehotărât
- – modificări eufonice
- – valorile articolului neutru lo
Substantivul
- – substantive defective de număr
- – formarea prin derivare şi compunere
- – genul şi numărul substantivelor
Adjectivul
- – apocopare
- – modificarea de sens în funcţie de poziţia faţă de substantiv
- – grade de comparaţie (forme regulate/ neregulate)
- – adjectivul posesiv
- – adjective nehotărâte şi distributive
Pronumele
- – personal
- – forme neaccentuate (dativ, acuzativ)
- – reflexiv
- – posesiv
- – nehotărât şi negativ
- – interogativ
- – relativ
- – valorile lui se
Verbul
- – formele şi folosirea timpurilor şi modurilor
- – folosirea verbelor ser şi estar cu valoare predicativă
- – folosirea verbelor ser/ estar cu valoare copulativă
- – perifraze verbale (estar, seguir, ir + gerunziul; perifraze incoative şi terminative)
- – diateza pasivă cu ser
- – estar
Adverbul
- – de timp, de loc, de mod
- – negativ
- – relativ
- – interogativ
Prepoziţia
- – sensuri de bază ale prepoziţiilor a, con, de, en, por, para.
- – opoziţiile a/ en, por/ para
- – corelaţiile de/ a, desde/ hasta
- – prepoziţii grupate Sintaxa
- – coordonarea
- – subordonarea temporală, cauzală, condiţională, concesivă, consecutivă, relativă
- – si condiţional
- – stil direct/indirect
- – corespondenţa timpurilor
Lexicologie
- – familia de cuvinte
- – sinonime
- – antonime
- – omonime
- – câmpuri semantice
MORFOLOGIE
- – Articolul: folosirea şi omiterea articolului cu nume proprii.
- – Substantivul: substantive cu forme speciale de plural, pluralul substantivelor compuse.
- – Adjectivul: adjective calificative — adjective cu forme speciale de comparativ şi superlativ, adjective cu superlative neregulate; adjective determinative (posesive, demonstrative, nehotărâte).
- – Pronumele: pronume personale, poziţia formelor neaccentuate (atone), combinaţii de pronume neaccentuate; pronumele posesive, pronumele demonstrative, pronumele nehotărâte, pronumele relative, pronumele interogative.
- – Verbul: folosirea modului indicativ şi a modului conjunctiv; modul imperativ; moduri nepersonale.
- – Adverbul: grade de comparaţie ale adverbelor.
- – Prepoziţia: sistematizarea si actualizarea principalelor prepoziţii.
- – Conjuncţia: conjuncţiile coordonatoare şi subordonate.
SINTAXĂ
- – Concordanţa timpurilor la modul indicativ şi la modul conjunctiv.
- – Vorbirea directă şi indirectă.
- – Exprimarea cauzei, a consecinței, a scopului și a condiției
TIPURI DE TEXTE
- – Informativ, explicativ, descriptiv, incitativ (rețete, instrucțiuni de folosire), publicitar, argumentativ.
Bibliografie și Tematică Limba Germană Pentru Academia de Poliție
LIMBA GERMANĂ
Gramatică
SUBSTANTIVUL
- – Gen, număr, declinare, substantive compuse.
ARTICOLUL
- – Hotărât, nehotărât.
- – Negaţia.
ADJECTIVUL
- – Poziţie, folosire şi grade de comparaţie, declinare.
VERBUL
- – Poziţia în propoziţie(topică), indicativ, conjunctiv 1 (vorbirea indirectă) şi 2 (exprimarea unei dorinţe nerealizabile şi a unei condiţii), diateze, recţiune.
- – Verbe modale
- – Verbe cu particulă separabilă şi neseparabilă.
ADVERBUL
- – Timp, loc, mod, cauză.
- – Adverbe pronominale.
CUVINTE DE LEGĂTURĂ
- – Prepoziţia (cu genitivul, dativul, acuzativul şi/sau dativ şi acuzativ).
- – Conjuncţia (coordonatoare şi subordonatoare).
PRONUMELE
- – Personal, posesiv, demonstrativ, impersonal, reflexiv, indefinit, declinare.
SINTAXĂ
- – Propoziţii secundare.
- – Construcţii infinitivale şi participiale (participiul 1 şi 2).
- – Topica propoziţiei principale şi subordonatoare.
Lexic
- – Cuvinte şi expresii; sinonime; antonime; familii de cuvinte; omonime, paronime, schimbarea categoriei gramaticale, formarea cuvintelor prin derivare şi compunere.
- – Traducere/retroversiune.
Bibliografie și Tematică Limba Rusă Pentru Admiterea la Academia de Politie
Gramatică
SUBSTANTIVUL
- – Gen, număr, declinare.
ADJECTIVUL
- – Poziţie, gradele de comparaţie, declinarea.
VERBUL
- – Conjugare, aspectele verbale, verbele reflexive, verbele impersonale, verbele de mişcare.
ADVERBUL
- – Mod, loc, timp, cauză, cantitate, scop, gradele de comparaţie, adverbele relative, pronominale, interogative, demonstrative, nehotărâte, predicative.
CUVINTE DE LEGĂTURĂ
- – Prepoziţia.
- – Conjuncţia.
- – Particula.
PRONUMELE
- – Personal, reflexiv „себя”, posesiv, demonstrativ, interogativ, relativ, negativ, nehotărât – declinare.
NUMERALUL
- – Cardinal şi ordinal.
SINTAXĂ
- – Sintaxa propoziţiei (subiect, atribut, apoziţie, complement, construcţii active şi pasive, tipuri de propoziţii);
- – Sintaxa frazei (fraza formată prin coordonare, fraza formată prin subordonare, fraza formată prin juxtapunere);
- – Vorbirea directă şi indirectă.
Lexic
Sport
Începând cu 2022, proba sportivă va fi notată în funcție de timpii realizați de candidați la examenul de admitere. Nota la proba sportivă va conta la media finală.
Această modificare în recrutarea viitorilor polițiști avantajează candidații foarte bine pregătiți din punct de vedere fizic dar care nu reușeau să obțină un punctaj mare la proba scrisă. De asemenea candidații care se bazau în mare parte pe cunoștințele teoretice vor trebui să concentreze eforturi suplimentare pentru antrenamentul fizic in vederea obținerii unui rezultat bun și la evaluarea sportivă.